הכנות קדחתניות לתערוכה

בימים האחרונים אנחנו עובדים בטירוף על הכנת הממצאים וחומרי התצוגה לקראת התערוכה שנערוך ביום ירושלים הקרוב, יום השקת אתר הסינון החדש. כשתכננו את השקת אתר הסינון החדש בתחילת חודש יוני חשבנו תחילה רק על הרמת כוסית מצומצמת בין צוות הפרויקט, אבל כששמנו לב שהיום המתוכנן נופל בדיוק ביום ירושלים, הרגשנו שצריך לעשות משהו סימלי יותר והתגבש הרעיון של תצוגה צנועה עם מספר ממצאים. אבל ארכיאולוגים כמו ארכיאולוגים לא יודעים לעשות שום פשוט ובכל דבר חופרים. לבסוף התגבשה תכנית לתערוכה של ממש. אמנם לא ברמה של תערוכה מוזיאונית, אבל ביחס לשלושת השבועות הקצרים של הכנת התערוכה אכן צפוי למבקרים מיצג מושקע עם מגוון ממצאים מראשית תולדותיו של הר הבית ועד ימינו, כאשר רצף זה מוצג בקטגוריות שונות, כגון: מטבעות, מסחר, אדריכלות, פולחן, כלי נשק, חיי יום־יום ועוד.

קשה מאד לבחור פריטים לתערוכה, בייחוד כאשר הפריטים עדיין מצויים במחקר וממצאים רבים ומעניינים במיוחד פזורים עדיין בין החוקרים השונים ששוקדים על עיבודם לקראת פרסום. בזמן הקצר שעמד לרשותנו היה קשה לבחור את הקטגוריות והממצאים וכיצד להציג אותם. על אף שלא ניתן לתת תמונה מייצגת ומקיפה של מגוון הממצאים העצום שעלה בסינון, עשינו כמיטב יכולתנו, והתערוכה אכן נותנת הצצה לשרידי התרבות החומרית שהתקיימה בהר הבית לאורך הדורות.

מרכיב ייחודי ונסיוני של התערוכה יכלול סדרה של ממצאים "מסתוריים", שבקרב החוקרים שלנו עדיין רב הנסתר על הידוע עליהם. בסדרה זו יוצגו 22 ממצאים שהמבקרים יוזמנו לכתוב לנו הצעות פענוח עבורם.

התערוכה תיפתח לקהל הרחב החל מהשעה 11:00 ועד ל-21:00 ותתקיים רק ביום ירושלים. בואו בשמחה!

 

חגי כהן קלונימוס – אוצר התערוכה במיון ובחירה של הממצאים לתערוכה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

השאר תגובה