שטח KI10 הינה אנחנו באים!

ניסים סלמה מציג את המסמר שהוא גילה בערמה KI10

כשהעברנו את שפכי העפר מהר הבית שהיו מוטלים בנחל קדרון ובמתחם מע"צ הישן ברחוב הנביאים אל מקומות האחסון שלנו, חילקנו את השפך לשטחים/מקטעים שונים מתוך מחשבה שהעפר אינו מעורבב באופן מלא כמו קערת סלט ויתכן שיהיו הבדלים באופי וסוג הממצאים באזורים שונים של השפך אשר מייצגים אזורי חפירה שונים בהר הבית. העפר שהועבר אל מקומות האחסון שלנו הופרד וסומן לפי השטחים והמקטעים שהוגדרו בחפירתו בשפך.

עם השנים הסתבר שאכן ישנם הבדלים שונים בין השטחים, ולאחרונה עברנו לסנן שטח חדש שסימונו הוא KI10. לא נלאה אותכם בהסבר מפורט לגבי שיטת החלוקה של השפך ושיטת הסימון של המקטעים, אך מה שרצינו לספר לכם זה שהערימה החדשה הזו נראית מבטיחה במיוחד. בשבוע שעבר ערכנו מיון ראשוני של הממצאים המיוחדים שנתגלו בשבועות האחרונים והופעתנו מעושר וממגוון הממצא. בחודש האחרון נתגלו שלוש בולות מחרס, בולה נוספת מעופרת (מימי הביניים), שברי חרסים עם עיטורים ייחודיים בצבע, שני שברי חרסים עם עיטור מיוחד מהתקופה הפרסית (ימי שיבת ציון), פלך טוויה מאבן שאינה מקומית, מסמר ונעץ מברונזה (עוד המשמעות של מסמרים מברונזה נספר בפוסט נוסף בעתיד), שבר לוח שיש עם כתובת (כנראה בלטינית), ועוד ממצאים מגוונים רבים. אגב, לגבי מי שממשיך להתעניין במצלמה שמצאנו, פורסמה בפייסבוק וזכתה להמון תגובות, ניקינו אותה ולצערינו הרב סרט הצילום לא היה בה.

סינון ערמת העפר הזו לא יימשך זמן רב והוא צפוי להסתיים בשלשת החדשים הקרובים. מי שרוצה לזכות לקחת חלק בחשיפת הממצאים מערמת עפר זו מוזמן להרשם לסינון בהקדם!

שטח KI10 בעת חפירתו בשפך ומספר ממצאים שנתגלו ממנו בחודש האחרון.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

השאר תגובה