, ,

עדכון מיוחד לאור מגיפת הקורונה

עד פרוץ המגיפה בישראל וההגבלות שהוטלו על כניסת תיירים לארץ בתחילת חודש מרץ , אתר הסינון החדש היה בתנופה גדולה. זכינו להזמנות רבות לחודשים הקרובים של קבוצות מחו”ל ומישראל, אך בשל המצב כל ההזמנות בוטלו. ההכנסות מדמי ההשתתפות בסינון שאנו גובים מהווים חלק נכבד מהמימון של התפעול השוטף של אתר הסינון.

מה עושים בינתיים?

לאור המשבר הנוכחי וההגבלות המחמירות שהוטלו על ידי הממשלה במטרה לצמצם את התפשטות המגיפה, לכאורה הדבר המתבקש והקל ביותר לעשות היה לסגור את אתר הסינון ולהוציא את כל העובדים לחופשה ללא תשלום. אך בשלב זה קיבלנו החלטה אחרת, והיא שחייבים לשמור על הגחלת ולהמשיך בפעילות הסינון. רק כך יתאפשר חידוש מלא של הפעילות מיד עם סיום משבר הקורונה. זאת בהנחה שהממשלה לא תורה על סגירה מוחלטת של מקומות עבודה במגזר הפרטי. אם כך יהיה נאלץ גם אנחנו לסגור לחלוטין את אתר הסינון.

בשלב זה הסינון נמשך ומבוצע על ידי צוות מצומצם של עובדים תוך כדי נקיטת אמצעי זהירות למניעת הדבקות. כמו כן, כדי להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית אנו מממנים נסיעה במונית לעובדים נטולי רכב פרטי. יתכן שבהמשך ובהתאם להנחיות הממשלה נחליט גם לאפשר לקבוצות מבקרים קטנות (משפחות ועד 10 איש) להשתתף בסינון בתנאים שימנעו אפשרויות של הדבקה.

כיצד אפשר לעזור לנו?

בעקבות הפסקת הגעת מבקרים לאתר, ובעקבות המשבר הכלכלי העומד לפתחנו, משבר בו כבר נפגעו קשה קרנות פילנתרופיות, אנו עומדים בפני קושי ממשי בהמשך מימון הסינון והמחקר בשנתיים הקרובות. מסיבה זו אנו זקוקים לתמיכת הקהל הרחב גם בתחום זה.

בשבת האחרונה קראנו בפרשת השבוע על תרומת מחצית השקל שניתנה על ידי כל אחד ואחד מישראל עבור המשכן, ומונעת מגיפה שעלולה להתחולל בעקבות ספירה של העם. מצווה זו טומנת בחובה רעיון שלא ניתן לספור את העם כאוסף של פרטים אלא כיחידה אורגנית אחת שכל רכיביה קשורים זה בזה. המגיפה הנוכחית ממחישה עקרון זה היטב גם בנוגע לכלל האנושות. כולנו למעשה רקמה אנושית אחת. מחצית השקל הניתנת עבור פעילות שמחברת את העם למקום המקדש ומורשתו יכולה לשמש כאמצעי ליצירת אחדות. זאת על ידי הכוונת כל הפרטים לנקודה מרכזית אחת המהווה נקודת עוגן שאליה הכל מתייחס.

מטבע 'חצי השקל' משנה א' למרד הגדול נגד הרומאים שנמצא בסינון העפר מהר הבית. המטבע ככל הנראה הוטבע בהר הבית ושימש כאמצעי לגיוס כספים עבור המקדש ברוח מצוות מחצית השקל

אנא עזרו לנו לוודא את המשכיותו של מפעל הסינון באמצעות תרומת “מחצית השקל” שלכם או על ידי הרשמה לסינון במועד עתידי בדף ההרשמה באתר זה. באתר התרומות שלנו ניתן גם לתת תרומה תמורת זיכוי להשתתפות בסינון במועד שתבחרו בעתיד.

בהוקרה ותודה מראש,

צוות מפעל סינון העפר מהר הבית

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

השאר תגובה