,

עדכון לחג המצות

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו. במפעל הסינון בחרנו להמשיך לסנן גם ללא מבקרים ומתנדבים. שומרים על ההגחלת, מאין אש תמיד. המצב הנוכחי מכריח את כולנו להכנס לצמצום, כמו המצה שנאכל בשבוע הקרוב להתמקד רק בתמצית, לעשות סדרי עדיפויות ומשם נוכל לצמוח מחדש לאחר התקופה המאתגרת הזאת.

לאחרנה מצאנו בולה נדירה ביותר , מהסוג שלא היה מוצמד לחפץ כלשהו, אלא ניתן ביד כסוג של קופון. בולות מסוג כזה מוכרות לנו מהתיאור במשנה במסכת שקלים (ה: א-ה). בולות כאלו היו שימוש בעיקר בתקופת העליה לרגל בחגים, ואולי אף בעיקר בחג המצות שכן העניין קשור לנסכי יין.

בשלב זה איננו יודעים בדיוק מה הוא הדגם או הכתב שמופיע על הבולה בגלל שהיא מכוסה בצמידה ופיח (אולי כתוצאה מהחורבן) והיא נשלחה לניקוי מיוחד במעבדת שימור. שתיים אחרות זהות בצורתן נתגלו כבר בעבר. אחת אצלנו ועליה דגם של קנקן יין וכתובת ביוונית, והשניה בסינון של עפר מתעלת הניקוז בסמוך לכותל המערבי מחפירתו של אלי שוקרון ועליה מופיע כתובת שהחוקרים עדיין דנים בפירושה.

שנזכה בעתיד הקרוב לספר יותר פרטים על ממצא זה ועל תגליות חשובות אחרות שיאירו את המצב שבו אנו מצויים. חג שמח ושנזכה לחרות אמיתית.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

השאר תגובה